Rebranding om een nieuw tijdperk in te luiden
Het Oost-Vlaamse Verolift groeide de laatste jaren uit tot dé specialist in het verkopen en plaatsen van kwalitatieve huisliften. Om verder te groeien, kocht het bedrijf een nieuw gebouw in Sint-Martens-Latem, waar het in 2021 introk.
Met de intrek in dat nieuwe gebouw wilde Verolift ook een nieuw soort klant aanspreken. Het hoofddoel blijft om huisliften aan iedereen te verkopen, maar het wil ook mikken op het hogere marktsegment. Daarom besloot het bedrijf dat het tijd was voor een complete rebranding. Eeuwenaert regelt al jarenlang de marketingcommunicatie voor de liftexpert en kreeg in 2020 de taak om die rebranding te bewerkstelligen.
Hét beeld van Verolift is al jarenlang de Europese oehoe. De foto van deze uil stond dan ook centraal in de visuele identiteit van de onderneming. Dat is niet zonder reden: deze uil straalt wijsheid, kracht, een brede kijk en stil professionalisme uit. Precies de zaken die Verolift ook kenmerken. Dat moest hoe dan ook behouden blijven in de nieuwe huisstijl.
We gingen aan de slag. Eerst en vooral kregen de kleuren een update: het geel werd vervangen door het chiquere kopergoud. Deze kleur verwerkten we in een nieuw logo waar we de foto van de oehoe vervingen door een gestileerde tekening van een uil. Deze nieuwe huisstijl straalt de klasse uit die bij het nieuwe Verolift hoort.
Hierbij hoorde ook een nieuwe baseline. Verolift is iets duurder dan z’n concurrenten, maar is tegelijk een pak kwalitatiever. Dat vertaalt zich in een nauwkeurigere afwerking van de lift, een vlottere service en minder nood aan onderhoud. Het bedrijf is anders dan andere liftfirma's en wil dat ook uitstralen. De nieuwe baseline ‘Experience the difference’ toont dat je dat verschil in kwaliteit en service mag verwachten als klant bij Verolift. De nieuwe slogan ‘Verwacht meer lift’ verzekert dat je meer kwaliteit, meer service, meer expertise, kortom meer lift krijgt bij Verolift.
Wat Eeuwenaert realiseerde voor Verolift:
- Grafische creatie van een nieuwe huisstijl met nieuw logo;
- Grafische uitwerking van nieuwe huisstijl in nieuwe brochure, naamkaartjes, documenten, autobelettering, kledij…;
- Copywriting van nieuwe baseline;
- Copywriting concept slogans;
- Inkleding nieuwe showroom;
- Signalisatie nieuw gebouw;
- Advertentiecampagne bij verschillende titels;
- Aankondiging rebranding via social media;
- Fotografie;
- Een update van de websites naar de nieuwe huisstijl;
- PR-werk.
Websites: www.verolift.be & jobs.verolift.be